Architektura 21szego wieku : Geografie niepewności: przestrzeń i terytorium w logice operacyjnej UPS

Przestrzeń i terytorium w logice operacyjnej UPS.
Obraz.
Ghazal Jafari Poniższy artykuł został po raz pierwszy opublikowany przez Volume Magazine w 47.
wydaniu The System *.
Możesz przeczytać Redakcję tego wydania, Ile waży twój system ., tutaj.
Dla United Parcel Service (UPS) przestrzeń jest ceniona, o ile opiera się na zespołach społeczno-technicznych, które zabezpieczają ekonomiczną szybkość firmy.
Posiadając jedną z największych flot linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych, usługi UPS sięgają od dostarczania ładunku dla amerykańskich sił powietrznych i pakietów e-commerce po przenoszenie zagrożonych gatunków zwierząt i uczestnictwo w niesieniu pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.
Operacjonalizuje logistykę w przestrzeni między domenami wojskowymi i cywilnymi, a także ze skali ładunków dla dużych korporacji do małych paczek dla osób fizycznych.
UPS prowadzi globalną sieć logistyczną, która przekracza 200 krajów i terytoriów i dostarcza codziennie około 17 milionów paczek za pośrednictwem pierścienia planetarnego w Szanghaju-Shenzhen-Anchorage-Louisville-Kolonia-Dubaj.
[1] Uczestniczy w tworzeniu transgranicznych systemów infrastrukturalnych i wpływa na politykę krajową na rzecz zniesienia barier prawnych dla handlu międzynarodowego.
Jednak to, co sprawia, że UPS jest znaczący, nie jest wielkością przesyłki, przepustowością infrastruktury ani wielkością operacyjnej precyzji, ale raczej jego odpornością i ostrym działaniem w warunkach niepewności.
Logika korporacyjna Commodification of time to stary fenomen, jednak od czasu wzrostu ekonomii informacyjnych po pojawieniu się 1989 r.
I pojawienia się transakcji online, prędkość stała się w coraz większym stopniu ekonomiczną podstawą [2].
Jako ruch w wyścigu naziemnym, aby nadążyć za prędkością komunikacji, plany korporacyjne obliczają zysk w oparciu o oszczędność czasu do milisekund.
UPS zainwestował miliony dolarów w system śledzenia ruchu w czasie rzeczywistym o nazwie ORION, na przykład, aby skrócić o pięć minut codzienne podróże naziemne w całym kraju.
[3] Synchronizacja odległych procesów w złożonej sieci logistycznej stała się palącym problemem.
W rzeczywistości od czasu inauguracji ustandaryzowanego czasu z pierwszą brytyjską koleją w 1840 r.
Zarządzanie dużymi systemami infrastrukturalnymi stało się nierozerwalnie związane z problemem synchronizacji, który sam w sobie stanowi problem z komunikacją i kontrolą.
Później, poprzez przemysłowe systemy produkcji, synchronizacja wymusiła nowe formy organizacji społecznej w przedsiębiorstwach i przejawia się w pojawieniu się średniego zarządzania obok analogowych technik przetwarzania informacji, takich jak standardowe raporty i formy rachunkowości.
[4] Jako bardzo duża organizacja o zróżnicowanym zasięgu usług, UPS musi łączyć dalekowzroczne strategie korporacyjne z taktycznymi i technicznymi szczegółami codziennych operacji.
Na tym poziomie operacyjnym, złożony i bardzo precyzyjny proces etapowania odbywa się w oczekiwaniu na plany długoterminowe i manewry ad-hoc.
Ta pierwsza obejmuje harmonogramy przygotowywania, rekrutację personelu, organizację przestrzeni, dostarczanie potrzeb technicznych oraz dystrybucję zarówno pojazdów, jak i kapitału w ramach sieci.
Ta ostatnia polega na minimalizowaniu luki między oczekiwanym rezultatem planu a efektem nieprzewidywalnych wydarzeń i niechcianych opóźnień, od chorego pilota po wybuchy wulkanów i ataki terrorystyczne.
Działając w krajobrazie niepewności klimatycznej, geopolitycznej i gospodarczej, UPS definiuje.
Kontrolę.
nie w klasycznym sensie.
bycia pod kontrolą ., ale jako.
odporność.
oraz zdolność do zmiany planów w zależności od okoliczności.
Ta elastyczność zależy od stałego śledzenia w czasie rzeczywistym przepływów i wyczuwania dynamiki środowiska.
Ponieważ informacje o towarach stają się równie ważne jak same towary, logistyka w coraz większym stopniu zależy od zabezpieczenia przepływu i przechowywania informacji.
W związku z tym zwrot z kapitału przedsiębiorstw nie może już być oddzielony od nadwyżki informacji, a sonda wysłana do krajobrazu logistycznego nie może być odizolowana od zrozumienia podstawowych infrastruktur wiedzy.
[5] Problem elastyczności wymaga ciągłego procesu śledzenia.
Po lewej: Sortowanie pakietów w Worldport.
Po prawej: Rozładowywanie brwi.
Obraz.
Odporność na Ghazal Jafari osiąga się jednak nie tylko dzięki wysokiej zdolności sensorycznej, ale także nieustannej rekonfiguracji samego krajobrazu logistycznego.
Polityka niepewności przekłada się na wiele skal organizacji przestrzennej: od architektonicznej po regionalną i terytorialną.
W skali architektury urządzenia sortujące działają jak przełączniki w ramach większej sieci logistyki i regulują przepływ towarów.
Worldport to międzynarodowe centrum logistyczne UPS, globalne centrum operacyjne i najbardziej zaawansowany technologicznie zakład sortowania, zlokalizowany na międzynarodowym lotnisku w Louisville.
Obecny obiekt został zbudowany pod koniec lat 90.
ubiegłego wieku, kiedy UPS stał się największym prywatnym pracodawcą w stanie Kentucky, zatrudniającym ponad 20 000 pracowników [6].
skalowanie
[więcej w: koszt pozwolenia na budowę, brico torun, chwasty polne ]

Powiązane tematy z artykułem: brico torun chwasty polne koszt pozwolenia na budowę